セミナー概要
6月12日(木)株式会社宣伝会議主催にて、『宣伝会議マーケティングサミット これからのビジネスの“北極星”はどこ?~人間中心志向の先にある、マーケティングの進化系』が開催され、弊社の企画営業部課長、石原が登壇いたしました。
『宣伝会議マーケティングサミット』は株式会社宣伝会議が主催する、業界の第一線で活躍するマーケターやクリエイターと共に、未来のマーケティングを考えるイベント。今後の社会で求められるマーケティングについて、さまざまな講演やトークセッション、展示などが実施され、リアルとウェビナーを合わせて毎年1,000人以上が参加しています。
On June 12, Sendenkaigi Co., Ltd. hosted the “Sendenkaigi Marketing Summit: Where Is the Future ‘North Star’ of Business? — The Evolution of Marketing Beyond Human-Oriented Approaches.” Ishihara, assistant manager of our Planning & Sales Department, took the stage as a speaker.
The Sendenkaigi Marketing Summit is an event hosted by Sendenkaigi that brings together leading marketers and creators to explore the future of marketing. Focusing on the marketing approaches needed in the coming society, the event features lectures, talk sessions, and exhibitions, attracting over 1,000 participants annually both in person and online.
講座
石原は「内側から外側へ 〜強いブランドはインターナルコミュニケーションからつくる〜」と題し、約30分のセミナーを実施。共感志向へと変化した昨今の社会で求められるコミュニケーションについて、インターナルの観点からお話しさせていただきました。さまざまな企業の実践事例を通じて見出される、多様な課題解決のノウハウは、多くの参加者から興味を集め、熱心にメモを取られている方も多くいらっしゃいました。
参加された皆さまの熱量を見るほどに、新しいインターナルコミュニケーションに対する社会からの期待を感じざるを得ない1日となりました。
Ishihara delivered a 30-minute seminar titled “From Inside Out — Building a Strong Brand through Internal Communication.” He discussed the communication styles needed in today’s empathy-driven society, focusing on internal communication. Using various company case studies, he shared practical know-how for solving diverse challenges, which drew strong interest from the attendees.
The passion shown by participants made it clear that society’s expectations for new internal communication approaches are growing.


まとめ
今後、産業編集センターでは、7月、8月にセミナーの実施・登壇を予定しています。7月31日(木)には大手町三井ホールで開催される『インターナルコミュニケーションフォーラム』を、8月21日(木)は周年施策をテーマとした『インコミラボ Vol.2』を実施予定です。同じ領域で働く人との交流の場として、今後の施策へのヒントを得る機会として、是非とも弊社セミナーをご活用いただければと思います。皆様のご参加、心よりお待ちしております。
We plan to hold and participate in seminars in July and August. On July 31, we will join the Internal Communication Forum at Otemachi Mitsui Hall, and on August 21, we will host Internal Communication Lab Vol. 2, focused on anniversary projects. We hope you’ll use these events to connect with peers in the field and gain valuable insights for your future initiatives. We look forward to your participation.